Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden 
Voorwaarden 
ARTIKEL 1 – DEFINITIES 
In deze Algemene Voorwaarden gelden de volgende definities: 
Bedenktijd : de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn 
herroepingsrecht; 
Consument : de natuurlijke persoon, die niet handelt in de uitoefening van beroep of 
bedrijf, en een overeenkomst op afstand sluit met de ondernemer; 
Termijntransactie : een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van 
producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is 
gespreid; 
Duurzame gegevensdrager : elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt 
om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier dat 
toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie 
mogelijk is. 
Herroepingsrecht : de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te 
zien van de overeenkomst op afstand; 
Ondernemer : de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand 
aan consumenten aanbiedt; 
Overeenkomst op afstand:   een overeenkomst waarbij in het kader van een door de 
ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of 
diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt 
van één of meer technieken voor communicatie op afstand; 
Technologie voor langeafstandscommunicatie:   Middelen die kunnen worden 
gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer 
gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen. 
Algemene voorwaarden : deze algemene voorwaarden van de ondernemer. 
ARTIKEL 2 – IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER  
[Bedrijfsnaam] 
Adres: 
E-mailadres: 
Telefoonnummer: 
Contactformulier: 
KVK:  
Openingstijden: 
Maandag - vrijdag: 08:00 - 18:00 uur 
Zaterdag & zondag: 10:00 - 16:00 uur 
We proberen uw e-mail binnen 24 uur te beantwoorden. 
ARTIKEL 3 – TOEPASSELIJKHEID 
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en 
op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestelling tussen ondernemer 
en consument. 
Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene 
voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet 
mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden 
aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op 
verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden. 
Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het 
vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze 
algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking 
worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige 
manier kan worden opgeslagen. op een duurzame drager. Indien dit redelijkerwijs niet 
mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden 
aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden 
kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op 
andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden. 
Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden bepaalde product- of 
dienstvoorwaarden van toepassing zijn, zijn het tweede en derde lid van 
overeenkomstige toepassing en kan de consument zich bij tegenstrijdige algemene 
voorwaarden steeds beroepen op de voor hem meest gunstige bepaling. 
Indien één of meerdere bepalingen in deze Algemene Voorwaarden op enig moment 
geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, zullen de Overeenkomst en deze 
Algemene Voorwaarden voor het overige van kracht blijven en zal de betreffende 
bepaling onmiddellijk vervangen worden door een bepaling die meer in 
overeenstemming is met het doel van het origineel zo dicht mogelijk benaderen. 
Situaties die niet in deze Algemene Voorwaarden geregeld zijn, dienen te worden 
beoordeeld ‘naar de geest’ van deze Algemene Voorwaarden. 
Eventuele onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen 
van onze Algemene Voorwaarden dienen geïnterpreteerd te worden ‘naar de geest’ van 
deze Algemene Voorwaarden. 
ARTIKEL 4 – HET AANBOD 
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden 
geschiedt, wordt dit uitdrukkelijk in het aanbod vermeld. 
Het aanbod is onder voorbehoud. De ondernemer heeft het recht het aanbod te wijzigen 
en aan te passen. 
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden 
producten en/of diensten. De beschrijving is gedetailleerd genoeg om een  eerlijke 
beoordeling te geven van de 
Het aanbod van de consument. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn 
deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. 
Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. 
Alle afbeeldingen, specificatiegegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen 
aanleiding zijn tot enige schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst. 
Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden 
producten. De ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact 
overeenkomen met de werkelijke kleuren van de producten. 
Ieder aanbod bevat zodanige informatie dat voor de consument duidelijk is welke 
rechten en plichten aan het aanvaarden van het aanbod zijn verbonden. Dit geldt in het 
bijzonder voor: 
de prijs, exclusief inklaringskosten en invoerbelasting. Deze meerkosten zijn voor 
rekening en risico van de klant. De post- en/of koeriersdienst zal profiteren van de 
bijzondere regeling voor post- en koeriersdiensten met betrekking tot import. Dit regime 
is van toepassing wanneer de goederen worden geïmporteerd in het Unieland van 
bestemming, wat ook in dit geval het geval is. De post- en/of koeriersdienst int de BTW 
(al dan niet samen met de gefactureerde inklaringskosten) bij de ontvanger van de 
goederen; 
de eventuele verzendkosten; 
de wijze waarop de overeenkomst tot stand komt en welke maatregelen daarvoor nodig 
zijn; 
Of het herroepingsrecht al dan niet bestaat; 
De wijze van betaling, levering en uitvoering van de overeenkomst; 
De termijn voor aanvaarding van het aanbod dan wel de termijn waarbinnen de 
ondernemer de prijs garandeert; 
De hoogte van het tarief voor langeafstandscommunicatie indien de kosten van het 
gebruik van de techniek voor langeafstandscommunicatie worden berekend op een 
andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel; 
Of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd en zo ja op welke wijze 
deze voor de consument in te zien is; 
De manier waarop de consument de door hem in het kader van de overeenkomst 
verstrekte gegevens vóór het sluiten van de overeenkomst kan controleren en indien 
nodig herstellen; 
Alle andere talen waarin de overeenkomst kan worden gesloten anders dan het 
Nederlands; 
De door de ondernemer ingediende gedragscodes en de wijze waarop de consument 
deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; En 
De minimale looptijd van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie. 
Optioneel: beschikbare maten, kleuren, materiaalsoort. 
ARTIKEL 5 – DE OVEREENKOMST 
Met inachtneming van het bepaalde in lid 4 komt de overeenkomst tot stand op het 
moment van aanvaarding van het aanbod door de consument en het voldoen aan de 
daarin gestelde voorwaarden. 
Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de 
ondernemer de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod onverwijld langs 
elektronische weg. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer 
is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden. 
Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende 
technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische 
overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument 
elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen 
in acht nemen. 
De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de 
consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en 
factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op 
afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede redenen heeft om de 
overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd een bestelling te weigeren, een 
gemotiveerd verzoek te doen of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden. 
De ondernemer stuurt bij het product of de dienst de volgende informatie, schriftelijk of 
op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan 
worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, mee aan de consument: 
● het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met 
klachten terecht kan; 
● de voorwaarden waaronder en op welke wijze de consument van zijn 
herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding over het 
uitgesloten zijn van het herroepingsrecht; 
● de informatie over garanties en bestaande klantenservice; 
● de gegevens opgenomen in artikel 4 lid 3 van deze algemene voorwaarden, 
tenzij de ondernemer deze gegevens al vóór de uitvoering van de overeenkomst 
aan de consument heeft verstrekt; 
● de voorwaarden voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst 
een looptijd heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is. 
In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing 
op de eerste levering. 
Iedere overeenkomst wordt gesloten onder de opschortende voorwaarden van 
voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten. 
ARTIKEL 6 – HERROEPINGSRECHT 
Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst 
zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 30 dagen. Deze bedenktijd gaat in 
op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de 
consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger. 
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de 
verpakking. Hij zal het product slechts in de mate uitpakken of gebruiken voor zover dat 
nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij 
gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zal hij het product met alle geleverde 
toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking aan 
de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en 
duidelijke instructies. 
Indien de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht, is hij verplicht 
dit binnen 30 dagen na ontvangst van de goederen aan de ondernemer mede te delen. 
De consument dient dit middels een schriftelijk bericht/e-mail kenbaar te maken. Nadat 
de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn 
herroepingsrecht, dient de klant het product binnen 30 dagen retour te sturen. De 
consument dient te bewijzen dat de geleverde goederen tijdig zijn teruggezonden, 
bijvoorbeeld door het overleggen van een bewijs van verzending. 
Indien de klant na het verstrijken van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar 
heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht of het product niet aan 
de ondernemer heeft teruggezonden, is de aankoop een feit. 
ARTIKEL 7 – KOSTEN BIJ HERROEPING 
Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten voor 
het terugzenden van de producten voor rekening van de consument. 
Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo 
spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. 
Voorwaarde is wel dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of 
sluitend bewijs van de volledige retourzending overlegd kan worden. 
ARTIKEL 8 – UITSLUITING VAN HET 
HERROEPINGSRECHT 
De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten 
zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts 
indien de 
De ondernemer heeft dit in ieder geval tijdig voor het sluiten van de overeenkomst 
duidelijk in het aanbod vermeld. 
De uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: 
● door de ondernemer tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de 
consument; 
● die duidelijk persoonlijk van aard zijn; 
● die door hun aard niet kunnen worden geretourneerd; 
● die snel kunnen bederven of verouderen; 
● waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop 
de ondernemer geen invloed heeft; 
● voor individuele kranten en tijdschriften; 
● voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de 
verzegeling heeft verbroken. 
● voor hygiëneproducten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken. 
Een uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten: 
● Accommodatie, vervoer, restaurant of vrijetijdsbesteding uit te voeren op een 
bepaald tijdstip of gedurende een bepaalde periode; 
● waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is 
begonnen vóór het einde van de bedenktijd; 
● met betrekking tot weddenschappen en loterijen. 
ARTIKEL 9 – DE PRIJS 
Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de 
aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als 
gevolg van veranderingen in BTW-tarieven. 
Indien de prijs wordt verlaagd, heeft de klant geen recht op enige schadevergoeding. 
De klant is bij aankoop akkoord gegaan met de geldende prijs. 
In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de 
prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de 
ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze 
schommelingenplicht en het feit dat de opgegeven prijzen indicatief zijn, worden bij het 
aanbod aangegeven. 
Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn 
alleen toegestaan  indien zij gebaseerd zijn op wettelijke regelingen of bepalingen. 
Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn 
alleen toegestaan  indien de ondernemer hiermee akkoord is gegaan en: 
● die voortvloeien uit wettelijke regelingen of bepalingen; of 
● De consument heeft het recht de overeenkomst op te zeggen met ingang van de 
dag waarop de prijsverhoging ingaat. 
De plaats van levering is gebaseerd op artikel 5 lid 1 van de Wet op de omzetbelasting 
1968 in het land waar het transport begint. In dit geval vindt deze levering plaats buiten 
de EU. De post- of koeriersdienst int vervolgens de invoerbelasting of inklaringskosten 
bij de klant. Er wordt dus geen BTW aan de ondernemer in rekening gebracht. 
Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- 
en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is de 
ondernemer niet verplicht het product tegen de foutieve prijs te leveren. 
ARTIKEL 10 – NALEVING EN GARANTIE 
De ondernemer garandeert dat de producten en/of diensten voldoen aan de 
overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, de redelijke eisen aan 
deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de wettelijke bepalingen en/of 
overheidsvoorschriften die gelden op het moment van het sluiten van de overeenkomst. 
contract. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product 
geschikt is voor ander dan normaal gebruik. 
Een garantie van de ondernemer, fabrikant of importeur doet niets af aan de wettelijke 
rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de 
ondernemer kan doen gelden. 
Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 30 dagen na 
levering schriftelijk aan de ondernemer te worden gemeld. De producten dienen in de 
originele verpakking en in nieuwstaat geretourneerd te worden. 
De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. 
De ondernemer is echter nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van 
de producten voor elke individuele toepassing door de consument of voor eventuele 
adviezen met betrekking tot het gebruik of de toepassing van de producten. 
De garantie geldt niet indien: 
De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door 
derden heeft laten repareren en/of bewerken; 
De geleverde producten zijn blootgesteld aan abnormale omstandigheden of anderszins 
onzorgvuldig zijn behandeld of in strijd met de instructies van de ondernemer zijn 
behandeld en/of aan de verpakking zijn behandeld; 
De ontoereikendheid is geheel of gedeeltelijk het gevolg van voorschriften die de 
overheid heeft gesteld of zal stellen met betrekking tot de aard of kwaliteit van de 
gebruikte materialen. 
ARTIKEL 11 – LEVERING EN UITVOERING 
De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het 
accepteren en bij de uitvoering van bestellingen van producten. 
Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft 
gemaakt. 
Met inachtneming van het bepaalde in artikel 4 van deze algemene voorwaarden zal het 
bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 14 dagen 
uitvoeren tenzij de consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. 
Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts 
gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 14 dagen 
nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht 
om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op schadevergoeding. 
In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de 
consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de 
ontbinding, terugbetalen. 
Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich 
inspannen om een  vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging 
zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt 
geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. 
De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer. 
Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer 
tot het moment van bezorging aan de consument of een aan de ondernemer bekend 
gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. 
ARTIKEL 12 – TERMIJNTRANSACTIES: DUUR, 
BEËINDIGING EN VERLENGING 
voltooiing 
De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die 
strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of 
diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen 
opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand. 
De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt 
tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, 
te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van 
daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één 
jaar. maand . 
De consument kan de in de voorgaande leden bedoelde overeenkomsten te allen tijde 
opzeggen en is niet beperkt tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde 
periode; tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij van hem zijn ontvangen; Altijd 
opzeggen met dezelfde opzegtermijn die de ondernemer voor zichzelf heeft gesteld. 
verlenging 
Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld 
afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet 
stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde periode. 
In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is 
aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en 
tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie 
maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst kan opzeggen tegen de 
einde van de verlenging met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. 
Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld 
afleveren van producten of diensten, kan alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur 
worden verlengd als de consument te allen tijde een opzegtermijn van ten hoogste één 
maand en een opzegtermijn van maximaal één maand in acht neemt. meer kan binnen 
drie maanden opzeggen als de overeenkomst verder reikt dan is overeengekomen,   
maar minder dan één keer per maand, met dag-, nieuws- en weekbladen en 
tijdschriften. 
Een tijdelijke overeenkomst voor het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, 
nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet 
stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na de proef- of kennismakingsfase. 
Duur 
Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na 
een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één 
maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het 
einde van de overeengekomen duur verzetten. 
ARTIKEL 13 – BETALING 
Tenzij anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde 
bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn 
bedoeld in artikel 6 lid 1. Bij een overeenkomst tot het verlenen van een dienst gaat 
deze termijn in nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft 
ontvangen. 
De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of verstrekte 
betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden. 
Bij wanbetaling door de consument heeft de ondernemer, behoudens wettelijke 
beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke 
kosten in rekening te brengen. 
ARTIKEL 14 – KLACHTENPROCEDURE 
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen, volledig en 
duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de 
gebreken heeft geconstateerd. 
Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen 
gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar 
langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 
dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de 
consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. 
Indien de klacht niet in der minne kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar 
is voor geschillenbeslechting. 
Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer 
schriftelijk anders aangeeft. 
Indien de ondernemer een klacht gegrond acht, zal de ondernemer naar eigen inzicht 
de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren. 
ARTIKEL 15 - GESCHILLEN 
Op overeenkomsten tussen ondernemer en consument waarop deze algemene 
voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook 
als de consument in het buitenland woont. 
ARTIKEL 16 - SMS-MARKETING 
Door akkoord te gaan met de sms-marketing van Thirty-eight bij het afrekenen en bij het 
starten van een aankoop of door u aan te melden via onze registratietools, gaat u 
akkoord met het ontvangen van terugkerende sms-berichten (voor uw bestelling, 
inclusief herinneringen voor afgebroken aankopen), sms-marketingaanbiedingen en 
transactieteksten, inclusief verzoeken om beoordelingen van ons te ontvangen, zelfs als 
uw mobiele telefoonnummer is geregistreerd op een staats- of federale bel-me-niet-lijst. 
De frequentie van berichten varieert. Toestemming is geen aankoopvoorwaarde. 
Als u niet langer sms-marketingberichten en -meldingen wilt ontvangen, beantwoord 
dan STOP op elk mobiel bericht dat we u sturen of gebruik de afmeldlink die we in elk 
van onze berichten verstrekken. U begrijpt en gaat ermee akkoord dat alternatieve 
methoden om u af te melden, zoals: Het gebruik van andere woorden of verzoeken, 
zoals het gebruik van andere woorden of verzoeken, wordt niet beschouwd als een 
geschikte manier om u af te melden. Wij brengen geen kosten in rekening voor de 
Service, maar u bent verantwoordelijk voor eventuele vergoedingen en kosten die uw 
mobiele provider in rekening brengt voor sms-berichten. Er kunnen bericht- en 
datatarieven van toepassing zijn. 
Als u vragen hebt, sms dan HELP naar het nummer waarvan u de berichten hebt 
ontvangen. Voor meer informatie kunt u ook contact met ons opnemen via 
(contactformulier). 
Wij behouden ons het recht voor om de telefoonnummers of shortcodes die wij 
gebruiken om de Dienst te verlenen, op elk moment te wijzigen. In dergelijke gevallen 
wordt u hiervan op de hoogte gesteld. U gaat ermee akkoord dat berichten die u 
verzendt naar een telefoonnummer of shortcode die wij wijzigen, inclusief STOP- of 
HELP-verzoeken, mogelijk niet worden ontvangen en dat wij niet verantwoordelijk zijn 
voor het voldoen aan eventuele verzoeken in dergelijke berichten. 
Voor zover toegestaan  door de wet, stemt u ermee in dat wij niet verantwoordelijk zijn 
voor eventuele mislukkingen, vertragingen of fouten in de levering van informatie die via 
de Dienst wordt verzonden, voor eventuele fouten in dergelijke informatie en/of voor 
acties die u onderneemt op basis van de informatie. of al dan niet gebruik maken van 
de dienst. 
Uw recht op gegevensbescherming is belangrijk voor ons. Hoe wij uw persoonlijke 
gegevens verzamelen en gebruiken, kunt u lezen in ons privacybeleid (privacybeleid). 

Contactinformatie: 
E-mail:  Info@melva-belle.nl
Of neem contact op via het contactformulier

 

Bedrijfsinformatie:

Melva-belle 

Melva-belle is onderdeel van Camcomsolutions

Adres: fie carelsenstraat 14

E-mailadres:  info@melva-belle.nl
Telefoonnummer:  0687049039
Contactformulier: www.melva-belle.nl/pages/contact
KVK:  76561429
Openingstijden: 
Maandag - vrijdag: 08:00 - 18:00 uur 
Zaterdag & zondag: 10:00 - 16:00 uur